A Q U A
AQUA
La Xarxa global per a la integritat acadèmica (GAIN) insta les principals plataformes de xarxes socials i en línia a posicionar-se contra el frau acadèmic
11-09-2024

Arreu del món, la credibilitat dels nostres sistemes d’ensenyament superior depèn de la confiança de la societat en les qualificacions acadèmiques. Un sistema d’ensenyament superior creïble genera confiança en les professions – l’advocacia, la medicina, la pedagogia, l’enginyeria i moltes altres. Aquesta confiança sosté el teixit de les nostres societats basades en el coneixement, i en els últims anys ha estat amenaçada pel frau acadèmic. 

Avui, la Xarxa global per a la integritat acadèmica (GAIN), que representa 40 organismes reguladors de l'educació de països de tot el món, fa una crida a les principals plataformes de xarxes socials i en línia perquè prenguin partit i s'uneixin a la lluita contra el frau acadèmic. GAIN demana a aquestes plataformes que prenguin mesures per aturar la publicitat dels serveis de suplantació acadèmica.  

En els darrers anys, hem presenciat una proliferació del màrqueting i la promoció de serveis educatius fraudulents en línia a través de plataformes digitals. Aquests serveis permeten a l’alumnat pagar a algú perquè faci les seves tasques o realitzi els seus exàmens en el seu nom, fet que desvirtua l'aprenentatge de l’alumnat i les seves qualificacions. A més, els serveis educatius fraudulents en línia poden exposar l’alumnat a criminals i fer-lo vulnerable a robatoris d'identitat i xantatges. 

En l’era de la interconnexió digital, els serveis educatius fraudulents s’han multiplicat més enllà de les fronteres i s’han convertit en un problema global. L'accés fàcil a internet fa que aquests serveis estiguin fàcilment disponibles, però les solucions que ofereixen són curtes de mires. Aquests serveis desvaloren els èxits acadèmics, comprometen la credibilitat dels sistemes d’ensenyament superior a nivell mundial i minen la confiança de la societat en el personal qualificat i essencial. 

Aquest no és un problema que educadors i institucions puguin abordar sols. És una responsabilitat compartida per tothom – des de les empreses tecnològiques fins a les entitats reguladores, passant per les institucions d'ensenyament superior i l‘alumnat – afrontar aquest repte. Només mitjançant un enfocament més sistemàtic, global i una acció conjunta podem esperar millorar i protegir la integritat de la qualitat acadèmica i de les qualificacions, així com salvaguardar el benestar de l’alumnat i la confiança de la societat en les professions de les quals depenem. 

GAIN fa una crida a les plataformes de xarxes socials i en línia de tot el món perquè demostrin el seu compromís amb la responsabilitat corporativa i prenguin mesures per evitar que es facin anuncis de serveis educatius fraudulents. GAIN creu que aquesta acció reduiria significativament la visibilitat i l'impacte de les d'aquest tipus de serveis, i enviaria un missatge potent a nivell mundial sobre el valor dels èxits acadèmics legítims. 

GAIN convida obertament a les persones que lideren i que són responsables de decisions d'aquestes plataformes perquè iniciïn un diàleg i col·laborin en accions per abordar la preocupació urgent dels serveis de suplantació acadèmica.